Az agy tízparancsolata

Hogyen legyek agyban nagy?

  1. Építs könyvtárat a csodálatos élményeidből!
    Motíváltságot és egészséget biztosít a pozitív élmények felidézése, izgalmassá teszi az életed. Éld újra a legszebb élményeket a videó felvételek és fényképek segítségével.Ünnepeld az életedet rendszeresen és vedd számba az élményeidet

  2. Énekelj amikor és ahol csak akarsz!
    Gyógyító hatással bír ha énekelsz a zuhany alatt, igazi élvezet, legyen bármilyen hangod is. Régóta ismert az éneklés gyógyító hatása. Gyakran spirituális gyakorlatok része. A zene felemeli a lelket és a pillanatnyi hangulatot is.

  3. Használd a zümmögést(hümmögést) és a hosszú hangokat hogy felhangold az agyad!
    A hangkibocsájtás minden formája (éneklés, mantrázás, jódlizás, zümmögés, versmondás, beszéd) terápiás hatással bír. Jó példa erre az elnyújtott magánhangzók éneklése (ah, ou, om, ii), ami a keleti lelkigyakorlatok elengedhetetlen része. Napi öt perces gyakorlás segíti a relaxált állapot fenntartását és a félelmek elengedését.

  4. Hallgass klasszikus zenét!
    A zene aktiválja és harmonizálja az agyműködést, segíti a tanulást, a feldolgozást és az információ hatékony felidézését.

  5. Tanulj meg hangszeren játszani!
    A hangszeres játék segíti a verbális képességek növekedését, növeli a matematikai teljesítményt és az olvasási sebességet.

  6. Végezz ritmikus mozgást!
    A tánc és az egyéb ritmikus mozgás általánosan használt az ősi kultúrákban a tudat fókuszálására és megnyitására. Segítségével transz állapotba lehet jutni, ami lelki békét biztosít és megnyitja az elmét az újabb élmények befogadására.

  7. Aludj eleget!
    A legújabb kutatások megerősítik az alvás fontosságát. A napi 6 óránál kevesebb alvás hangulat ingadozást, csökkent kognitív képességet és ingerlékenységet okoz. A 8 óránál több alvás már nem hoz jobb eredményt. Így a napi alvás szükséglet 6-8 óra!

  8. Hagyd el a koffeint és a nikotint, ne fogyassz energiaitalokat!
    A koffein és a nikotin erős ér ősszehúzó hatással bír, ami csökkenti az agy vérellátottságát.
    A rövid távú kedvező hatást hosszú távon az ellenkezője váltja fel, ezért több és több szer használatára van szükség, ami hozzászokáshoz vezet.

  9. Figyelj az étkezésre!
    A nagy cukor fogyasztás növeli az ingerlékennységet és az agresszivitást. Érdemes egyensúlyban tartani a szénhidrát és a fehérje fogyasztást. Ez csökkenti a depressziót is.
    Láttuk, hogy az agy legnagyobb mennyiségben a vízen kívül fehérjéből és zsírokból áll. Az idegsejtek falának fontos alkotórészei a zsírsavak. Fontos az Omega 3-6-9 zsírsavak fogyasztása, ami legnagyobb mennyiségben a tengeri halakban található. Ez megolajozza az agyműködést! Az agyi ingerületátvivő anyagok termelését lecitin fogyasztásával lehet segíteni.

  10. Használd az agytréninget!
    Az agytréning növeli a kognitív képességeket, harmonizál, segíti a tanulást, helyre állítja a lelki békét. Segíti a lelki eredetű betegségek kezelését. A legtöbb betegség ilyen!