Ön vagy gyermeke ADHD-s?

Íme tíz figyelmeztető jele a figyelemhiányos hiperaktív szindrómának (ADHD)
Érvényes gyerekekre, tinédzserekre és felnőttekre is!

 

Gyenge koncentráció

Figyelemelterelődés

Szervezetlenség

Nyugtalanság

Alacson éberség

Vágy a stimulációra

Impulzivitás

Gyenge rövid távú memória

Elégedetlenség

Érzelmi sérülés

1. Gyenge koncentráció

Úgy működik, mint egy villanykapcsoló. Ki van kapcsolva, ha valami unalmas, túl bonyolult, vagy nehezen érthető. Nem kap elég akciót, hogy összpontosítson, és a pályán maradjon. Ha csak valami nem érdekli, nehéz koncentrálni és összpontosítani. A túlfókuszáltság is probléma, ami azt okozza, hogy folyamatosan agyal a dolgokon (ahelyett, hogy hagyná eltűnni a gondolatokat és túllenne rajtuk)

2. Figyelemelterelődés, megzavarhatóság

Könnyen megzavarható. Ha valami nem ragadja meg a figyelmét, akkor elhangolódik róla. Elkezd gondolkodni más dolgokon. A probléma részben az, hogy hiányzik a stimuláció. Ha nincs elég stimuláció, akkor a gondolatai máshol járnak.

3. Szervezetlenség

Általában szétszórt, a munkaterülete rendetlen. Előfordul, hogy gyűjtöget és nem szeret megszabadulni semmitől. Elveszíti, vagy rossz helyre teszi a dolgokat. A saját dolgainak a megszervezése nagy kihívást jelent. Néha inkább abbahagyja a dolgok megoldását, mert túlterheltnek érzi magát. Kreatív ötletek jutnak eszébe, de a megvalósítás folyamamta nagy kihívást jelent. Nem tudja kitalálni, hogyan kell a dolgokat gyorsan , hatékonyan és szervezett módon megvalósítani. Néha könnyebb kilépni, mint végigvinni a folyamatot. Utálja, hogy szervezetlen. Nem biztos benne, hogy a dolgok hogyan mennek jobban.. A másik kihívás az időgazdálkodás: Nehezen végez időben a dolgaival, túl sok mindent csinál egyszerre, és alábecsüli mennyi ideig tart, egy feladat elvégzése.

4. Nyugtalanság

Nehezen bírja az unalmat. Sorbanállás tiszta kínzás. Ha egy unalmas előadót hallgat, szeretne felkelni, és otthagyni. Apropó, miért tart néhány embernek olyan sokáig eljutni a lényeghez? Ezek az emberek megőrjítik. A probléma részben az, hogy sok idegi energiája van. Néha az elméje "fecseg". A nyugtalanság nyilvánvaló, ha nem tud nyugodtan ülni, vagy éppen az ujjait vagy lábát folyamatosan mozgatja.

5. Alacsony éberség

Nem úgy tűnik, hogy fel tud kapcsolni magasabb fokozatra. Unatkozik, vagy fásultnak érzi magát. Valamilyen oknál fogva, nem tudja elindítani az új projekteket, nem tud váltani a feladatok között vagy nem tudja befejezni a munkát. Ha valami nem érdekli, vagy nem talál benne kihívást, akkor akár meg is feledkezik róla.

6. Stimuláció utáni vágy

Lehet izgalmat kereső vagy adrenalinfüggő. Az ilyen tevékenységek extra lökést adnak, ami segít összpontosítani. Vágyik a stimulációra és nincs semmi jobb, mint egy kis izgalom, hogy felrázzuk a dolgokat. Keresi a módját, hogy nagyobb teljesítményre kapcsolj az agyát. Lehet, hogy kávét, kólát, vagy az energia italokat fogyaszt. Kerül, amibe kerül, szüksége van egy lökésre, hogy önmaga lehessen, és készen álljon a cselekvésre. Lehet, hogy fe kell lvenni a harcot, szaladgálni kell a szobában, kiabálni teljes erőből, vagy valami mást kell tenni, hogy sebességbe tegye magát. Előfordulhat, hogy egy kis izgalomra van szüksége ahhoz, hogy bekapcsolja az agyát.

7. Impulzivitás

Kikotyogja, ami csak az eszébe jut, gondolkodás nélkül. Ezért néha mond olyan dolgokat, amit később megbán. Gyakran közbevág más emberek beszélgetésébe. Az impulzivitás is  nyilvánvalóanmegmutatkozik vezetés közben. Lehet, hogy túl gyorsan vezet, átmegy a stop táblán vagy a piros lámpánál. Gyakran mérges más vezetőkre. A munkahelyről kilép kisebb konfliktusok és idegesítő helyzetek miatt. A személyes kapcsolatoknak könnyen véget vet, vagy impulzív megnyilvánulásokat tesz. Néha az impulzivitás nehézzé teszi az olvasást Könnyen feladja, mert az anyag bonyolult, nehezen érthető, vagy nem jut a végére azonnal.

8. Gyenge rövid távú memória

Jó felfogóképessége van, de néha a gondolatok olyan gyorsan versenyeznek, hogy nem lehet megérteni azokat. Belép egy szobába valamiért, de elfelejti, mi volt az. Elveszíti a fonalat, mert nem tud megtartani egy gondolatot elég hosszú ideig. Ez egy rövid távú memória probléma. Egy másik probléma, hogy olvas valamit, majd rögtön elfelejti amit olvasott. Olyan, mintha nem lenne elég RAM ( Random Access Memory) a számítógépében. Ha nincs elég memória, a számítógép lelassul, hibaüzenetet ad, majd kikapcsol. Ugyanez történik az agyban, amikor a rövid távú memória nem működik megfelelően. Az agy nem működik maximális kapacitással .

9. Elégedetlenség és frusztráció

Képességei alatt teljesít. Vagy talán képességei alatt dolgozatatják. Középszerű munkát végez, amikor sokkal többre lenne képes. Mindez hozzájárul  az életben a csalódottsághoz és a kiábrándultsághoz. Többet szeretne elérni, de nem tudja, hogyan kell a dolgokat jól csinálni. Rendkívül bosszantó, ha hatalmas különbség van az között, ahol van és ahol akarna lenni.

10. Érzelmi sérülés

Minél keményebben próbálkozik, annál rosszabb dolgok történnek. Azt érzi, hogy fel fogja adni. Az ADHD érzelmileg megterhelő és nyomasztó. Néha utálja magát, és csodálkozna, ha a dolgok valaha is jobbra fordulnának. Hogyan tekinthetne optimistán a jövőbe, amikor az ADHD visszatartja mindentől, ami lehetne?


Ismerősen hangzik?

Ha felismer legalább hatot ezekből a tünetekből, akkor valószínűleg ADHD-s. Amit tapasztalunk, nem a képzelet szüleményei. Az ADHD egy valós probléma, de van rá igazi megoldás. Nincs szükség rá többé, hogy túlterhelt, zavart, vagy frusztrált legyen. Az agytréninggel tréningezni tudja az agyát és át tudja alakítani az életét tabletták nélkül.

 

Az ADHD leküzdése
1. Helyre kell állítani a neurotranszmitterek megfelelő szintjét, mint amilyen pl. a dopamin
A fény- és hang stimulációval bizonyítottan fokozódik az elektrokémiai kommunikáció az agyban. Az aygtréning hatására az idegsejtek megfelelően csatlakoznak egymáshoz, megjavul az elektromos vezetés és elegendő mennyiségű neurotranszmittert termelnek.
2. Be kell hangolni az agyhullámokat és stabilizálni kell őket
Az ADHD esetén az agyhullámok vagy túl gyorsak, vagy túl lassúak, de semmi képpen nem a megfelelő ebességűek. A DAVID készülékek segítségével az agyhullámok sebességét a normál tartományon belülre lehet állítani.
3. Meg kell tanulni ráhangolódni a "csúcsteljesítmény" ritmusára
Az ADHD lényegében egy ritmus probléma, mai mindig kiléptet a fókuszálás, emlékezés és a koncentráció ritmusából. Az agytréninngel ezt az ideális ritmust be lehet gyakorolni, amíg ez nem válik a természetes állapottá.
4. Stimulálni kell az agyat és gyakoroltatni
Kutatók azt találták, hogy az ADHD-s emberek hajlamosak az alacsony éberségre és az álmos agyra. Az unalmas dolgok nem stimulálják az agyat. A DAVID készülékek képesek megadni azt a stimulációt, amire az agy vágyik.
5. Relaxálni kell, helyre kell állítani és meg kell újítani az agyműködést
Stresszhatás alatt az agyműküdés beragad, pedig akkor van rá szükség leginkább. Az agytréning lehetővé teszi, hogy ellazuljon, pihenjen, ami csökkenti a stresszhormonok (kortizol adrenalin) szintjét, és növeli a vér áramlását az agyban.