Stresszkezelés

StresszkezelésA nyugati ember életritmusa rendkívüli módon felgyorsult. Tömérdek információ és elvárás áramlik felénk nap mint nap, percről percre. Ennek a feldolgozása nagy kihívást jelent az agyunk számára. A feldolgozatlan információ jelentős stresszhatást jelent. Érdemes meggondolni, hogy a stresszt nem a környezeti hatások okozzák számunkra, hanem az a mód, ahogyan ezekre reagálunk. Ez személyenként változik. Nevezhetjük stressz-tudatosságnak is, ami az adott személy stressztűrő képessége. A jó hír az, hogy ezt a képességet jelentősen lehet fejleszteni.

A túl sok információ a feldolgozatlanság növekedéséhez vezet, ami önmagában stresszkeltő hatású. Ettől létrejön egy önmagát erősítő visszacsatolás. Stresszes állapotban a döntési képesség alapjaiban összeomlik. A rossz döntéseknek a következménye az, hogy rosszabb helyzetbe kerülünk, ami újabb szorongás és stressz kialakulásához vezet. Kialakul a negatív spirál és előbb-utóbb a gödör alján találjuk magunkat, nagy eséllyel valamilyen komoly fizikai betegséggel való küzdelem közben.
Ezt erősíti a válság korszak legnagyobb stresszhatása az elszegényedés. Az anyagi fenyegetettség óriási stresszhatással bír. Ennek következménye az IQ jelentős romlása, ami a kutatások szerint átlagosan 10 IQ pontot jelent. Ez nem kevesebb mint ami egy alkoholista és egy átlagos ember IQ-ja között van. Kisebb mentális képességgel még kevesebb esélye van az egyénnek kimászni a gödörből.

Akkor mégis mit tegyünk? A legelterjedtebb stresszoldó technikák közé tartoznak a sport, a megfelelő étkezés, a különböző aktív meditációs módszerek, jóga, autogén tréning, természetjárás, sok alvás. Ezek mind jó és hatásos módszerek, mindenkinek javaslom. Mit tudunk ezekből megvalósítani?
Azért valljuk be őszintén, ha ezekre lenne időnk, akkor talán eleve nem lennénk stresszesek. 
A probléma továbbra is a kevés idő. Ebben az esetben viszont a stresszkezelés hatékonyságának nagy szerepe van. Pont a stressz esetében furcsa a gyorsaságról beszélni, de az élethelyzetek ezt követelik meg.

Stresszkezelés agytréninggel

Kísérletekkel bizonyított, hogy az agytréning az egyik leghatásosabb módszer a stresszkezelésre, összehasonlítva az ismertebb mentális technikákkal. Ennek az oka a passzív meditációs technikában gyökerezik. A stresszkezelés során csak hátra kell dőlni, és élvezni a fény és hangimpulzusok által létrehozott relaxált állapotot. Nem igényel előzetes több éves tanulást, hogy elérjük a jótékony, stresszmentes, relaxált állapotot. Az agytréninges stresszkezelés nem csak pillanatnyi relaxált állapotot hoz létre, hanem ezt fenntartja hosszabb ideig is (néhány napig érezhetően) és közben javítja a mentális működést és a döntéshozó képességet is. A mentális teljesítmény növelése segíti az információ feldolgozást, növeli az IQ-t, javítja a tanulási képességet. Jól látszik, hogy pontosan a stressz negatív hatásait ellensúlyozza. Nem utolsó sorban nő a kreativitás is, ami új ötleteket ad a problémáink megoldására. Így már könnyebb kimászni a gödörből!
Nagyon fontos, hogy ez a fajta stresszkezelés, ahogy a neve is mutatja "tréning", tehát megtanítja az agyat az új helyzet kezelésére. Minél tovább gyakoroljuk, annál erősebb képességek alakulnak ki.

Ezeket a hatásokat a legnagyobb hatékonysággal, a lehető legkevesebb időráfordítással és rugalmas időbeosztással tudjuk elérni. Egy stresszkezelés alkalom kb. 30 percet vesz igénybe, a tartós hatás fenntartása érdekében legalább háromszor egy héten. A jó hír, ahogy otthon is lehet végezni, egyéni időbeosztással.
A stressz feloldásával az életünk új irányba fordul, megtapasztaljuk a pozitív spirál örömteli érzését. Az agytréning segítségével képesek vagyunk fejleszteni magunkat és javítani az életminőségünkön, ezzel felelősséget tudunk vállalni magunkért és a családunkért is.

További információért kérem keressen e-mailben vagy telefonon.

Szalóki László
lszaloki@alfaoptima.hu
30/9963185