Agytréning Blog
szept. 16

Szerző: Laszlo Szaloki
2013. 09. 16. 23:34  RssIcon

Káros dolog az agyra1. Kevés alvás

Ez a jelenség ismerős bárkinek, egyre inkább globális probléma. A WHO szerint az elmúlt 100 évben az emberek egyre kevesebbet alszanak, ma már átlagosan 20 %-kal kevesebbet. A súlyos alváshiány azzal a kockázattal jár, hogy a különböző agyterületeken az ébrenlét állapotában is időnként beállhat a lassú hullámú alvás. Ennek eredményeként a kialvatlan ember nem tud koncentrálni, és a finom motoros képességei romlanak. A rendszeres alváshiány növekvő agyi sejthalálhoz vezet.

2. A reggeli hiánya

A reggeli étkezés kihagyása károsan befolyásolja az ember teljesítményét és az energiáját a nap folyamán. Nyilvánvalónak tűnik, de itt az a lényeg, hogy nem annyira az energia hiányzik a szervezet számára. Az a tény, hogy nincs reggeli, csökkenti a szénhidrát szintjét a vérben . Ez pedig csökkenti és gátolja a tápanyagok áramlását az agyba.

3. Cukorfogyasztás

Az előző bekezdés megmagyarázza, hogy miért érdemes néha kis mennyiségű édességet enni, főleg étcsokoládét az agy jó teljesítménye érdekében. Azonban a túlzott mennyiségű cukor problémát okoz a fehérje és tápanyagok beépítésében . Ez ugyanahhoz az eredményhez vezet, mint az alacsony vércukorszint: az agy nem kap elég tápanyagot.

4. Stressz

A súlyos érzelmi stressz gyengíti az idegsejtek közötti kapcsolatokat, és így megnehezíti az ok - okozati összefüggések és az események sorozatának a megértését . Az erős ideges izgalom, a rossz memória és az az érzés, hogy minden rossz irányba halad az életben szintén a stresszhez köthető.

5. Nyugtatók és altatók

Az altatók és nyugtatók használata népszerű, de óvatosan kell hozzájuk nyűlni annak tudatában, hogy pl. a Xanax ronthatja memóriát, akár amnéziát is okozhat. Mellékhatása lehet a demencia és megszállott, öngyilkossági gondolatok jelentkezése.

6. Dohányzás

Amikor a dohányzás negatív hatásairól beszélünk fekete tüdőt és a sérült fogakat mutató kép jut először az eszünkbe. Ugyanakkor, nem sokat beszélnek arról, hogy a cigaretta rossz hatással van az agyra, mert a nikotin szűkíti a vérereket. A problémák jelentkezése a tápanyagok hiányából adódik, ami nagyban növeli az Alzheimer-kór előfordulásának esélyét.

7. Napfény hiánya

Ha nincs elegendő napfény, atz közvetlenül befolyásolja a kognitív képességeket. Először is, a napfényben található ultraibolya fény szabályozza a vérkeringést, ami az oxigént és a tápanyagokat szállítja. Másodszor, a napfény segíti elő a szerotonin termelődését - annak a hormonnak a mennyiségét, ami közvetlenül befolyásolja az ember hangulatát.

8. Vízhiány

Vízhiány hatására csökken az agy térfogata , ami jelentősen csökkenti a hatékonyságot , és ez oda vezet, hogy  szinte egyáltalán nem képes memorizálni információkat. Érdemes átlagosan 1,5-2 liter vizet inni naponta az agy hatékonyságának fenntartása érdekében..

9. Túl sok információ

A megemésztendő információ mennyisége évről-évre jelentősen növekszik. Ez úgy tűnhet, hogy nagyon hasznos, hiszen az agy edzésben tartása fenntartja a teljesítményt. Ugyanakkor az agy ellenállással reagál az ilyen nagy információs többletre. A túlzott információ mennyiséget úgy vesszük észre, hogy több információ már nem szívódik fel az agyban és emlékezetkiesést tapasztalunk.

10. Párhuzamos munkavégzés 

Egy másik anomália az információs világból: az emberek egyszerre több információs folyamatban dolgoznak. Ennek következtében egyikük sem szívódik fel megfelelően, és az elme hozzászokik ehhez a munkamódszerhez. Az információt felületesen érzékeli, miközben az egy dologra való összpontosítás anélkül, hogy feladatok között ugrálnánk egyre nehezebbé válik.

Blog List
There are no categories in this blog.
Search Blog
Recent Comments
Warning There are no recent comments on this blog.