Agytréning Blog
dec. 21

Szerző: Laszlo Szaloki
2013. 12. 21. 1:32  RssIcon

Depressziós ételekGyakran előfordul, hogy a karácsonyi ünnepek alatt kicsit többet eszünk, és felszedünk néhány plusz kilót. Azon kívül, hogy bizonyos ételek egészségtelenek, van 3 közülük, amelyeknek rendszeres fogyasztása beárnyékolhatja az ünnepi hangulatunkat.
Sok újév a fogadalmakkal kezdődik. Megfogadjuk, hogy lefogyunk, hogy feladjuk bizonyos rossz szokásunkat vagy egészségesen táplálkozunk. A legutóbbi kutatások szerint a táplálkozás nem csak a következő évi derékbőségünket befolyásolja. Lehetséges, hogy bizonyos ételek összefüggésben állnak a depressziós tünetekkel. A következő három ételt érdemes kerülni az ünnepi időszakban és azon túl is.

Finomított gabonák:
A kifőtt tészta gyorsan elkészül és nagyon finom étel. Jó ötletnek tűnik egy forgalmas napon, vagy amikor egy gyors ebédet kell fogyasztani a munkahelyi ebédszünetben. Érdemes átgondolni, hogy milyen gyakran fogyasztjuk!
A tészta, fehér rizs és az édes sütemény gyulladásokat okozhat és összefüggésbe hozták egy 2013-as vizsgálatban az 50-77 éves nők depressziós állapotaival. A vizsgálat során a kutatók megnézték 40000 nő étkezési szokásait, akik nem voltak depressziósak a tanulmány kezdetén. Azt találták, hogy azok, akik gyulladást okozó élelmiszert fogyasztanak rendszeresen nagyobb valószínűséggel szenvednek depresszióban a vizsgálat végén.

Üdítőitalok: Ha a szomjúságát rendszeresen szódával vagy más szénsavas üdítőitallal oltja, akkor ezt érdemes átgondolni. A víz sokkal egészségesebb és boldogabb választás lenne. A rendszeres üdítőital fogyasztás szintén hozzájárulhat a depresszió kialakulásához.

Gyorséttermi ételek: Jól ismert, hogy a gyorsétel nem éppen a legjobb választás. eyg 2012-es tanulmány szerint a gyorsételt fogyasztók 51%-al nagyobb eséllyel lesznek depressziósak, mint azok, akik ezt nem fogyasztják. A gyorsételek közé tartoznak a kereskedelemben kapható péksütemények, hamburgerek, hotdogfélék és pizzák.

Ne feledje, hogy egy kis mennyiségű ezekből az ételekből nem valószínű, hogy növeli a depresszió esélyét. Nem érdemes aggódni az első halom tészta vagy egy nagy pizza elfogyasztásakor. Viszont, hogyha a fenti listában található ételek teszik ki az étkezéseinek a legnagyobb részét, akkor érdemes elgondolkodnia egy drasztikus étrendváltoztatáson!

Cimkék:
Kategóriák: Táplálkozás
Blog List
There are no categories in this blog.
Search Blog
Recent Comments
Warning There are no recent comments on this blog.